Tänään on 22.10.2017 21:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 28.03.2015 5:00 
Poissa
totutuksessa

Kuvat: 1
unisiini kirjoitti:
Olen uusi tällä foorumilla. Voisiko afrikkalaisen kääpiöhiiren asuttaa yksin?

unisiini kirjoitti:
Minkä kokoinen asumus yhdelle?

Kyseessä on laumaeläin ja myös urokset asutetaan vähintään kaksin kappalein. Ovat vaan ronkeleita kaverin suhteen, joten kaikista mieluiten kun hommaa veljekset tai sisarukset. Kahdelle hiirelle riittää 40l asumus, mutta itselläni asuu poika pari 60l terrassa, ovat onnellisempia mitä enemmän tilaa (vähentää tappelun riskiä).

unisiini kirjoitti:
Entä miten villi se on; saako kädelle esimerkiksi terran siivouksen yhteydessä?

Nämää eivät ole käsittely lemmikkejä jo nopeutensa vuoksi. Haistella saattavat, mutta kädelle tuskin tulevat.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 28.03.2015 18:07 
Poissa
möyrii puruissa

Jes. Mutta mistä näitä löytää? :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 28.04.2015 1:07 
Poissa
totutuksessa

Tänään saapui kaksi agoutia naarasta laumaamme. Toivokaamme siis ylisuloisia poikasia lähitulevaisuudessa. <3

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 27.08.2015 11:40 
Poissa
möyrii puruissa

Kuvat: 28
Mulle ois tulossa lokakuussa 6 kappaletta näitä pikkusia. :sweetheart: Oli tuossa jo kasvattajan kanssa puhetta ruokinnasta ja minkälainen asumus on sopiva, mutta minua kiinnostas tietää, minkäkokoisia terroja teillä on näillä ja mitä siemensekoitusta syötätte?

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 08.09.2015 11:03 
Poissa
totutuksessa

^Mulla asustelee hiirut tällä hetkellä pareittain, joten asumuksina minidunat ja 31l varastolaatikot. Kuuden lauman asuttaisin kuitenkin vähintään 80cm leveään terraan. Pygmit tarttee 2x enemmän tilaa kuin kesyhiiret, siihen tulokseen oon tullut. Ja facebookin puolella taisinkin jo sulle käydä vastailemassa, että meillä syödään Rapunbzelia.

btw. Oletko sama speedy kuin marsut.netin puolella?

--

Sitten loppuun vähän Äärettömän Korkeatasoista Kuvatarjontaa meidän hiirulasta :)

Kuva

Massu :3
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 08.09.2015 13:04 
Poissa
möyrii puruissa

Ihania ovat! :) Laitoin väärin tuohon, siis 5 on tulossa. Mulla jäi tuo 75/35cm terra robolta, kun se sai isomman, mutta ajattelin katsoa pygmeille isompaa kuitenkin, kun siitä on puolet silikooneistakin syöty. :pärr: Anteeksi tyhmyyteni, mutta tarkotatko facen marsut.net ryhmää vai sitä marsuyhdistyksen foorumia? Olen vain facen marsuryhmissä, koska marsuyhd.foorumille en päässyt kirjautumaan, eli en ole sinne kirjoitellut. :) Speedy gonzales on mulla kaikilla muilla foorumeilla nimimerkki. Ja Facebookissa omalla nimellä tietysti.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 08.09.2015 16:05 
Poissa
totutuksessa

^ihan marsut.net -sivuston aiempaa foorumia tarkoitin, siellä kun joku samalla nimimerkillä pyöri.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 09.09.2015 17:13 
Poissa
möyrii puruissa

Voih.. :( Poikien isä onkin menehtynyt, eli mulle tulee 4 poikaa sitten. Mietin tässä, kun mulla on 2 kissaa, että ostaisinko kuitenkin pygmeille maxidunan ja verkottasin kannen/tukkisin juomapullonaukon. Ihan sen takia, kun joudun laittamaan terran semmoseen paikkaan, mihin kissat ei pääse. Vaikea nostella tarvittaessa sitten alas painavaa terraa yksin, kun on tarvetta. Ja olishan sillä sitte jatkokäyttöä taas vuosien päästä. :)

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 10.09.2015 0:46 
Poissa
totutuksessa

Mä olen verkottanut kannen vaikkei kissoilla ole edes asiaa eläinhuoneeseen. Osa pygmeistä on sen verta houdineita, että tulevat normidunan ritilästä läpi. Näillä mun pikkuisilla ei ole ollut tapana roikkua kattoritilässä kuitenkaan samanlailla kuin kesyhiirillä, joten tupla-verkkoa kuitenkaan tuskin tarvit. Juomapullon reikään on hyvä kikka laittaa siitä sopivankokoinen (juuri mahtuva) pulttiläpi ja sopiva (tarpeeksi peittävä ja iso) prikka sisäpuolelle. Ihan älyttömän nopea, siista ja helppo tapa tukkia se juomapullon reikä, kun joskus tulevaisuudessa ei tartte sitä verkkoa irroitella, kun ottaa vaan pultin pois :)

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 15.09.2015 17:23 
Poissa
möyrii puruissa

Kyllä tässä nyt kuitenkin kasvattajan(Marikan) kanssa tuumailtiin, että se 75/35/37cm terra ois hyvä 4:le pygmille. :) Se on muistaakseni n.97 litraa. Siihen taitaa olla helpompi tehdä se kattokin ja katsella touhuja, kun ei oo sitä pohjalaatikkoo. Pitää vaan vetää siihen uudet silikonit, mutta eihän se iso homma ole. Niin ja tämä asunto on talvella sen verran viileä, että lämpömatto tai lamppu ois kuulema ihan hyvä. Ostin tuota myyräverkkoa reilu 0,6cm koolla ja pitää varmaan varmuuden vuoksi laittaa kaksin kerroin. Onneks noita 60-70cm terroja myydään käytettynä ihan kympilläkin, niin voin ostaa semmosen varalle, jos tulee pygmeille kinaa.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 24.10.2015 11:35 
Poissa
totutuksessa

Tässä tuli kokeiltua 23 pygmin voimin, että selviävät kuljetuksesta kurkun ollessa nesteen lähteenä.

Lisäksi 23 + 2 aiemman pygmin kanssa on kokeiltu Frontline loishäätöön ja kenellekään ei tullut mitään.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 06.12.2016 8:52 
Poissa
möyrii puruissa

Meillä on ollut vuosi kääpiöhiiriä ja nyt on käynyt niin, että meillä on enää uroksia. Olisiko kenelläkään myydä naarasta, jotta saisimme linjamme jatkumaan?

Profiili  

ViestiLähetetty: 04.08.2017 21:11 
Poissa
möyrii puruissa

Meillä on keväästä asti asustellut lauma pygmejä. Hauskoja seurattavia ja kiva sisustaa näille kaikkea erilaista.
4 lauma, jota tarkoitus kasvattaa suuremmaksi, asustaa 128 litraisessa terraariossa.
Juuri nyt on ekat poikasetkin meillä, joten kovasti on opettelua mm.sukupuolten tunnistuksen kanssa kohta :o

Profiili  

ViestiLähetetty: 06.08.2017 20:21 
Poissa
teroittaa hampaitaan

Kiva kuulla, että näitäkin vielä on :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.09.2017 16:59 
Poissa
möyrii puruissa

Cyradish kirjoitti:
Kiva kuulla, että näitäkin vielä on :)

Juu on ja lisää tulee :D Ts.poikueita ollut nyt muutama ja suurinosa lähtenyt jo ympäri maata. Hauskoja pikkuisia kyllä, täytyy myöntää.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia