Tänään on 18.10.2018 2:26

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Myykö raitapaidat?
ViestiLähetetty: 23.07.2007 23:54 
Poissa
hi-hi-hi hiiri! :D

Kuvat: 13
Ehkä otsikko on hieman harhaan johtava mutta...

Nyt kun alkaa vaikuttaan siltä että yhä useammalla on seeprahiiri pariskuntia niin rupesin tuossa miettimään että mitä omistajat (en siis tarkoita virallisia kasvattajia) tekee poikasille?
Siis myydäänkö ne harrastajille, eläinkauppoihin vai tehdäänkö vain se yksi poikue ja pidetään ne itse?

Profiili Oma albumi  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.07.2007 0:07 
Poissa
levittelee popcorn-aromia

Itse tein omilla seeproilla yhden poikueen ja tarkoituksena oli jättää kaikki kotiin. Toisin kävi. Urospoikaset vein paikalliseen eläinkauppaan myyntiin, naaraat (2kpl) meni iitulille kun siellä oli tämä ikävä "raatelu" tapaus ja 1 naaras jäi sitten ilman kavereita kokonaan. Samoin annoin Iidalle poikasten synnyttyä myös ainukaisen urokseni (joka siis näiden poikasten isä) kun en sillä kerran mitään enää tehnyt (se ei ollut mikään sylilemmikki) ja Iida tarvitsi silloin myös urosta! :)

Nyt haikein mielin luovun noista kahdesta ihanasta vanhemmasta seepranaaraastani kun en oikeen varmaan ehdi niitä vauvan synnyttyä käsittelemään niin paljon kun haluaisin sillä ne ihan oikeasti kirjaimellisesti juoksevat kädelle kun laittaa käden terraan ja pitävät käsittelystä. Toiseksi mulla alkaa tilat käymään ahtaiksi kun vauvan tarvikkeet vie jonkin verran enemmän tilaa ja haluan tuolta olkkarista kaiken mahdollisen tilaa vievän pois. Väsymys on ollut ihan hirveä melkein koko raskausajan ja vähän kammoksuttaa muutenkin että riittääkö jaksaminen vai joudunko ihan normihiiristäkin luopumaan kun pikkuinen tulee... :(

Sitten kun muutan isompaan kämppään niin varmasti otan taas uudestaan seeproja, sellaisia kun Aada ja Bella! :) Muiden kasvattajien seeproja en edes harkitse kuin Lauran, niin ihania nämä tytöt ovat. Kuitenkin annan ne mieluummin sellaiselle joka niiden kanssa ehtii olemaan enemmän ja pääsenhän aina tyttöjä katsomaan! :daisy:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.07.2007 9:11 
Poissa
pujahtaa hihaan

No,minulla nyt vasta nämä kaksi poikuetta ovat ihka ensimmäiset seeproilla ja näistäkin meinaan lähes kaikki pitää itse.Sukupuolijakauma oli 5u ja 2n,joten pari urosta liikenee "myytäväksi".Niistäkin yksi näillä näkymin on menossa Valhallan hiirulaan.

Minulla on ainakin tarkoitus kasvattaa seeproja pienimuotoisesti ja lähinnä vain omaan käyttöön.En rupea niitä teettämään ns."myyntiin asti".Olen myös varautunut pitämään kaikki poikaset kotona,tarpeen vaatiessa.Kyllä meiltä tilaa löytyy :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.07.2007 13:29 
Poissa
tsamppiooni

Kuvat: 77
Itselläni ei ole enää jäljellä kuin kaksi naarasta, mutta aiempien kokemuksien mukaan naaraita kyseltiin paljon enemmän kuin uroksia. Säännönmukaisesti uroksia sitten syntyi enemmän kuin naaraita :D

Profiili Oma albumi  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.07.2007 13:39 
Poissa
seepraattori

Minä kasvatan seeprahiiriä lähinnä omaan käyttööni, kasvatuksen jatkoon. Kuitenkin myös myyntiin niitä riittää ajoittain - kasvatukseen haluavat etusijalla. Sen verran vähäistä kysyntä on kuitenkin ollut ettei pulaa ole tullut.

Olen myöskin varautunut pitämään vaikka kaikki poikaset itse. Karsia ei tarvitse enkä karsi koska poikueet ovat pieniä.

Jos hiiren nenä näkyy pesästä,
se tarkoittaa, että hiiri on kotona.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2007 17:02 
Poissa
kasanukkuja

En löytänyt nyt aihetta muta tää liittyy jonkun verran tähän,
Että mihin hintaan myytte seeprat ? KPL

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2007 17:25 
Poissa

Eiköhän 20€ ole se yleinen hinta käsikesyille? Itse myin nuo omani (kun olivat mukamas niin ahkerasta käsittelystäni huolimatta ihan kirppuja) halvemmalla kun eivät soveltuneet kuin katselulemmikeiksi... :roll:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2007 17:44 
Poissa
pujahtaa hihaan

^Kyllä niitä sulta tulleita neitoja nykyisin jo pikkuisen saa käsiteltyä ;)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2007 18:19 
Poissa

No voihan niitä käsitellä muttei mielestäni kannata. Jos ne pysyy paikallaan niin musta tuntuu että se johtuu siitä että ne ovat kauhusta kankeana, kirjaimellisesti! :D Enkä sitten tiedä onko niille hiirille kovin kiva juttu että niitä väkisin "kiusataan". Toisaalta sehän OLISI kyllä mahtavaa jos niistä sais pikku hiljaa kesytettyä kesympiä yksilöitä... :)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia