Tänään on 17.10.2018 20:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: natalit harkinnassa
ViestiLähetetty: 16.11.2007 18:05 
Poissa
möyrii puruissa

Olen jo jonkin aikaa seuraillut natali-keskustelua sivusta, mutta nyt ajattelin uskaltautua utelemaan vähän lisää. Natalit on alkanut nyt jo edesmenneiden hiirien ja rottien jälkeen kiinnostamaan kovastikin.
Mutta onkohan kukaan hankkinut ruokakasvattajilta eläimiä ihan lemmikiksi ja miten ne eroavat lemmikkikasvattajien nataleista? Ovatko vihaisempia tai muuten vaan liukkaampia pysymään käsissä? Entäpä ovatko ruipelompia? Ja millaisia eroja tyttöjen ja poikien välillä on näin lemmikkinäkökulmasta? Omakohtaisia kokemuksia kaipailisin kovasti ja myöskin kaikki kokemukset siitä natalien niin paljon puhutusta luonteesta ja käyttäytymisestä kiinnostaisi (olen kyllä lukenut kaikki tämän palstan keskustelut läpi, mutta antaa tulla vaan lisää ;) ). Eli sekä plussia, että miinuksia...
Aika paljon minua on peloteltu mahdollisista agressiivisista yksilöistä ja karkailemisista, mutta siltikään eivät natalihaaveet jätä rauhaan :?
Entäpä onko nataleita helppo löytää näin pk-seudun lähettyviltä? Tai siis kasvattaako täällä moni niitä ihan lemmikeiksi? Ainakin Rapunzel (udeltu on jo), mutta onko muitakin? Ihan mielenkiinnosta siis kyselen... Eläinkaupasta en mielelläni ottaisi, sillä aikaisemmat jyrsijäni ovat aina ollut suoraan kasvattajilta ja siihen olen ollut tyytyväinen.
Meillä on nyt avokin kanssa kova keskustelu menossa uusien elukoiden hankkimisesta ja luulisin, että jossain vaiheessa tulisi ajankohtaiseksi kahden tai ehkä kolmen tyttösen(?) hankinta.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.11.2007 22:22 
Poissa
nukahtaa juoksupyörään

Rapunzelilta vaan hommaamaan natskuja, omat on ainakin tosi tasaisia ja helppoja käsitellä, naaraita saa pidettyä jopa kädessä jos tahtoo mutta enemmän ovat kyllä katselulemmikkeinä :)

Omat syntyneet poikaset ovat päivittäisellä käsittelyllä kasvaneet ihan kelpo otuksiksi, eikä yhtäkään purevaa poikasta ole ainakaan tässä ekassa poikueessa tullut vastaan.

Ja bokseissa ovat pysyneet, naaraat jopa dunassa kun synnyttivät *koputtaa puuta*

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia