Tänään on 18.10.2018 2:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.11.2007 15:03 
Poissa
möyrii puruissa

Meillä on kanssa mun okahiirillä juoksupyörä, mutta pitävätkö jotkut oikeasti niitä hiiriään vapaana? Mä en voi pitää kun ne karkaa. Ne on niin nopeita ja sitten niitä saa etsiä meidän talosta päivä kausia. Johtuuko tämä siitä, että meidän hiiriä ei ole ostettu kasvattajalta vaan saatiin ne sellaisesta paikasta missä ne olisi annettu kääremeiden ruuaksi. En siis itse halunnut täältä, mutta olimme virossa lomalla ja veljeni tuli asuinpaikkaamme takaisin mukanaan 4 hiirtä :D.

- Mist
- Pontso

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.11.2007 15:54 
Poissa
Täti Sininen

En todellakaan vapauta okiani asuntoon! En varmasti saisi niitä enää koskaan kiinni muuta kuin loukulla... Eiköhän riittävän iso terraario ja runsaat kiipeilymahdollisuudet tyydytä okien liikunnantarpeen :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.11.2007 17:21 
Poissa
kurkkaa kotikoloon

En kuuna päivänä laskisi okasiani vapaaksi asuntoon!!

Niillä on 180l terra, se saa riittää.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2007 1:07 
Poissa
möyrii puruissa

Kyllä mä oon pitänyt okia vapaana ja aina saatu kiinni, joko ovat tulleet itse kiipeilemään ja siitä saanut kannettua suoraan takas terraan tai sitten huijaamalla tunneliin tai laatikkoon. Nauttivat suuresti tästä vapaudesta ja vipeltävät onnessaan ympäri huonetta. Koko asuntoon en tosin oo päästänyt vaan yhteen huoneeseen, jossa ei oo mitään koloja tai sellasia huonekaluja joiden alle pääsis pysyvään piiloon. Koira halus aina tulla mukaan hiirten kanssa huoneeseen, vaikka se ei tykännytkään siitä, että okat kulki en tassujen yli ja hännässä jä kävivät välillä nipistämässä varpaasta, jonka jälkeen pinkoivat karkuun tuhatta ja sataa. Tähän kaikkeen Allu-koira suhtautui varsin tyynesti enkä tietysti olisi antanutkaan sen olla läsnä jos olisi ollut pienikin pelko siitä, että tekisi okille jotain. Okahiiret muuten oppivat myös olemaan syömättä lohikäärmepuun lehtiä, kun ne tarpeeksi usein hätistettiin niistä puuhista pois.

Horus kaluaa koiran luuta, kaikki "ulkoilemassa" ja tutustumista.

Kuva Kuva Kuva

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2007 8:19 
^Näkeekö mun silmäni oikein että tossa keskimmäisessä kuvassa on myös kani samaan aikaan vapaana? :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2007 9:46 
Poissa
hyvä perusväri

Hmm... Varoisin kyllä ihan kokoeron takia sekä pasteurellan takia tuota kania.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.11.2007 13:38 
Poissa
möyrii puruissa

On siinä kani, mutta ei ne nyt sentään samassa häkissä asu kaikki. Eikö se oo sama, jos käpälöi ensin kaneja ja sen jälkeen hiiriä kuin jos ne on vapaana samoissa tiloissa enkä varmaan ole ainoa, jolla asuu samassa huoneessa sekä hiiriä, kani sekä rottiakin oli ennen. Harvalla on tilaa eristää kaikki eri puolille asuntoa, ei mulla ainakaan. Ja siihen, että kani tekisi jotain hiirille niin sitä ei kyllä voinut vähempää kiinnostaa niiden olemassa olo. Tietenkään en olisi pitänyt kaikkia vapaana yhtäaikaa, jos olisi ollut pieninkin epäilys, että jotain voisi tapahtua. Tämän vuoksi en esim. päästänyt eri laumojen okahiiriä samaan aikaan irti, mutta sekö olisi ollut hyväksyttävämpää?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia