Tänään on 20.05.2018 19:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 20.08.2012 8:15 
Poissa
rakentaa pesää

eeva kirjoitti:
Anteeksi OT, mut onko tuo duna väliaikais asumus noille kahdelle rotalle? :oho:

Oho, unohdin tosiaan mainita, pidin itselleni niin itsestäänselvyytenä. :tyhmä: Ei tulisi mieleenkään majoittaa rottia noin pienen dunaan vähäänkään pidemmäksi aikaa... Eli siis kyseessä on muuttotilanne, eläimet pakattuina kuljetusbokseihin, joissa joutuivat muutaman tuntia oleilemaan että saatiin asumukset purettua ja kasattua uuteen paikkaan. Oikeasti rotilla on pohjaltaan 100x50 cm häkki, korkeutta metri + 70 senttinen lintuhäkki-korotusosa. :) Hiirulaisillakin liki 60 litrainen terraario oikeassa käytössä.

Mutta hienoa vaan kun välitetään ja kysytään, eihän sitä koskaan tiedä josko joku oikeasti pitäisi kahta rottaa vakituisesti minidunassa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.08.2012 9:04 
Poissa
jyrsii heinää

Mä vähän meinasinki, ettei varmasti ole niiden oikea asumus... :hihi:

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 13:26 
Poissa
möyrii puruissa

Tytöllä on kaksi mokomaa :) Hassuja pieniä ovat kyllä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 09.11.2012 13:30 
Poissa
siimahännät sekaisin

Meillekin muutti pari viikkoa sitten ensimmäiset pygmit! Mietinnässä on että hankkisin noille pojille joko pari nuorta kaveria lisää tai sitten pari tyttöä, että saataisiin poikasia :) Aivan ihania valloittavia elukoita kyllä ovat ja muuton jälkeen alan metsästämään näille isompaa terraa sillä tuommoinen pikkuinen on ihan kauhean hankala sisustaa.. Hankintalistalla uuden terran lisäksi on sitten tuommosia/tuommoinen linnun juoma-astia jossa tuo säiliö. Meidän pojat ovat siis agouti ja blue agouti!

Profiili  

ViestiLähetetty: 08.02.2013 22:44 
Poissa
hi-hi-hi hiiri! :D

Kuvat: 13
Laittakaapas tänne kuvia eri värimuunnoksista kun niitä näyttää ainakin kolmea olevan :) Erityisesti se beige kiinnostaa..

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 08.02.2013 23:39 
Poissa
tsamppiooni

Kuvat: 77
"Beigeksi" kutsuttu on siis oikeasti lilac agouti.

Ulkomaisista lähteistä olen kyllä jo nähnyt kuvia ihan oikeastakin beigestä (A/* c^e/c^e) ja siamese blue pointista (A/* c^h/c^h d/d)!

Juuri tästä syystä olisi tärkeää käyttää väreistä loogisia nimityksiä, eikä puhua lilac agoutista "beigenä" - kun se oikeakin beige on ilmaantunut.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 09.02.2013 1:40 
Poissa

Beigen bongasin myynti-ilmosta ja siksi siitä olinkin kiinnostunut näkemään minkä näköinen se on. Mut jos kyse ei ole oikeasta beigestä ja moinen on jo ilmaantunut niin sitten todellakin on syytä vaihtaa värinimitys oikeaksi.

Blue point kuullostaa hyvältä. Laji kuin laji jos pointit omistaa on kaunis :sweetheart:

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 09.02.2013 2:59 
Poissa
tsamppiooni

Niin no hiiriyhdistyksen kaikissa yhteyksissä se väri on nimeltään lilac agouti.

Ongelma on että kääpiöhiiriä ensiksi enemmän pitäneet eivät varsinaisesti olleet hiiriharrastajia vaan enempi tuolta herppipuolelta, ja näin nimitykseksi värille vakiintui "yleisesti" beige, vaikka se on täysin harhaanjohtava.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 10.02.2013 5:00 
Poissa
raitaa raidan päällä

Sori, mä saatoin kirjoittaa omiin ilmoituksiini väriksi beige, kun ne vaan on kirjaimellisesti beigen värisiä ja se kuvailee hiiren väriä mielestäni paremmin kuin lilac agouti, mikä se saattaa olla geneettisesti :D Yritän toki saada niistä kuviakin, mutta nuo pikkuvintiöt kavahtaa sekä minua että varsinkin jotain ääntä pitävää kameraa ja sen häikäisevää salamaa, joten kuvamateriaalia saa minun puolestani odotella jonkin tovin...

Profiili  

ViestiLähetetty: 13.02.2013 20:38 
Poissa
möyrii puruissa

Nyt mun täytyy kyllä kysyä neuvoa näitten elukoitten kanssa.
Minulla on siis kolme nuorta urosta, jotka olen saanut vähän aikaa sitten. Yksi niistä vaikuttaa aika terroristilta ja uhoaa muille kahdelle, erityisesti tuolle pienemmälle. Ovat luultavasti riidelleet jo ennen minulle tuloa, sillä pieneltä on korvasta revennyt pala pois. Aikaisemmin terroristi jahtasi pienempää aina kun sai tilaisuuden, mutta nyt kuvittelin tilanteen rauhoittuneen ja niiden muodostaneen jonkinlaisen hierarkian, kun ei pariin päivään ole nahisteltu. Tänään kuitenkin kun siivosin terraa ja erehdyin laittamaan ne samaan kantoboksiin, terroristi hyökkäsi pikkuisen kimppuun ja näytti että aikoo tappaa tämän. Pieni sai niskaansa haavan ja hetken näytti aika kipeältä (tai ainakin järkyttyneeltä). Olisiko syytä erottaa veljekset toisistaan heti vai vielä kokeilla yhteiseloa? Miten hyvin nämä elukat pärjää yksinään jos erotan terroristin omaan terraansa? Pikkukaveri ainakin joutuu nyt tämän yön olemaan kantoboksissa niin näen, ettei sille käynyt taistelussa pahemmin. Nyt kaveri onneksi vipeltää aika normaalisti boksissaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: 14.02.2013 17:35 
Poissa

Mä kyllä erottaisin heti ne jos tollaista on meno. Lajista en mitään muuta kyllä tiedä kuin sen mitä olen täältä ja yhdistyksen sivuilta lukenut mutta noin kyllä toimisin joka tapauksessa vaikka laji olisi mikä.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 14.02.2013 23:42 
Poissa
möyrii puruissa

Joo päädyin erottamaan ne. Sitä lähinnä nyt mietin, että miten hyvin kääpiöhiiret pärjää yksinään. Pidänkö terroristin nyt koko loppuelämänsä yksin vai pitäisikö kokeilla toisella kokoonpanolla, että syntyisikö hierarkia helpommin.. Onko kellään kokemuksia tällaisista tilanteista?

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.02.2013 0:02 
Poissa
tsamppiooni

En ole lajin ekspertti mutta väittäisin, että uroslauma on joka tapauksessa huono idea.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 15.02.2013 2:49 
Poissa
raitaa raidan päällä

Mahtaisko pygmeissäkin olla sama mikä seeproilla, et 2 veljestä tulee toimeen paremmin kuin 3 tai useampi, mutta yksilöistä ja lähtötilanteesta riippuen riitoja saattaa tulla ja ne voivat olla niin aggressiivisia, että erottaminen on ainoa keino. olen myynyt muutamia pygmejä parittain, myös urospareja muutaman ja se on nyt ollut 50-50 et joko ne tulee hyvin toimeen tai sitten ei :roll:

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.10.2013 6:04 
Poissa
möyrii puruissa

Mullakin ollut pari pygminaarasta. Ei olleet oikein mun juttuni, liian vikkeliä ja liian pieniä, vaikkakin hyvin kiehtovia otuksia seurailtavaksi :)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia