Tänään on 24.05.2018 15:58

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 22.10.2014 11:52 
Poissa
möyrii puruissa

Kuvat: 0
13 jyrsijättömän vuoden jälkeen olen miettinyt paluuta vipeltäjien pariin. Nurkissa pyörii asumaton n. 80l akva (kalat muuttaneet 240 litraiseen), lähdin miettimään siihen sopivaa hiirtä ja törmäsin näihin pygmeihin. Kasvattaako näitä Suomessa enää kukaan, virallisesti tai epävirallisesti?

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 22.10.2014 22:19 
Poissa
möyrii puruissa

taskunöyhtä kirjoitti:
Joo päädyin erottamaan ne. Sitä lähinnä nyt mietin, että miten hyvin kääpiöhiiret pärjää yksinään. Pidänkö terroristin nyt koko loppuelämänsä yksin vai pitäisikö kokeilla toisella kokoonpanolla, että syntyisikö hierarkia helpommin.. Onko kellään kokemuksia tällaisista tilanteista?

Minä olin ostavinani kesällä kolme pygmiä. Ainakin yksi onkin poika, joten se oli pakko erottaa kahden vahinkopoikueen vuoksi. Tuntuu pärjäävän ihan hyvin itsekseen, eikä ole oikein muuta vaihtoehtoa, jollen halua ottaa riskiä ja löytää vielä kolmannet vahinkovauvat. En siis todellakaan halua! Käytiin hiirien kanssa oikein eläinlääkärissä määrittämässä sukupuolet. Toivon mukaan meni oikein...

Tämän jälkimmäisen poikueen, viisi hiirtä, olen päättänyt antaa halukkaille. Yksin, kaksin, kaikki laumana - sukupuolta en osaa itse näiltä määrittää. Kokeneellekin kasvattajalle kun voi tulla virhe.

Halukkaita, anyone? Hiiret ovat nyt noin kaksiviikkoisia ja luovutus siis aikaisintaan kolmen viikon kuluttua. Hiiret asustavat Rovaniemellä. Kuljetus lähialueille on mahdollinen. Hinta = ilmainen. Pääasia, että saavat hyvät uudet kodit. Kuvankin sain napattua tänään vipeltäjistä, eli aidosti kiinnostuneet voivat pyytää sen tekstiviestinä tai s-postiin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 23.10.2014 14:12 
Poissa
möyrii puruissa

Kuvat: 0
Minä voisin olla Min-na kiinnostunut pienestä laumasta samaa sukupuolta olevia hiirulaisia. Onko sinulla mahdollista saada edes sivistynyttä arvausta poikasten sukupuolista ennen luovutusta? Räjähdysmäisesti kasvava pygmipopulaatio ei oikein houkuttele. :hihi:

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 23.10.2014 21:35 
Poissa
möyrii puruissa

Puuftine kirjoitti:
Minä voisin olla Min-na kiinnostunut pienestä laumasta samaa sukupuolta olevia hiirulaisia. Onko sinulla mahdollista saada edes sivistynyttä arvausta poikasten sukupuolista ennen luovutusta? Räjähdysmäisesti kasvava pygmipopulaatio ei oikein houkuttele. :hihi:

Laitoin sinulle yksityisviestin. Vauvat ovat edelleen saatavilla, en ole vielä luvannut kenellekään. Ensisjiaisesti olisikin tarkoitus saada annettua ne hiiriin tottuneelle, joten hienoa, että olet kiinnostunut!

Profiili  

ViestiLähetetty: 23.10.2014 22:23 
Poissa
möyrii puruissa

Min-na kirjoitti:
taskunöyhtä kirjoitti:
Joo päädyin erottamaan ne. Sitä lähinnä nyt mietin, että miten hyvin kääpiöhiiret pärjää yksinään. Pidänkö terroristin nyt koko loppuelämänsä yksin vai pitäisikö kokeilla toisella kokoonpanolla, että syntyisikö hierarkia helpommin.. Onko kellään kokemuksia tällaisista tilanteista?

Minä olin ostavinani kesällä kolme pygmiä. Ainakin yksi onkin poika, joten se oli pakko erottaa kahden vahinkopoikueen vuoksi. Tuntuu pärjäävän ihan hyvin itsekseen, eikä ole oikein muuta vaihtoehtoa, jollen halua ottaa riskiä ja löytää vielä kolmannet vahinkovauvat. En siis todellakaan halua! Käytiin hiirien kanssa oikein eläinlääkärissä määrittämässä sukupuolet. Toivon mukaan meni oikein...

Tämän jälkimmäisen poikueen, viisi hiirtä, olen päättänyt antaa halukkaille. Yksin, kaksin, kaikki laumana - sukupuolta en osaa itse näiltä määrittää. Kokeneellekin kasvattajalle kun voi tulla virhe.

Halukkaita, anyone? Hiiret ovat nyt noin kaksiviikkoisia ja luovutus siis aikaisintaan kolmen viikon kuluttua. Hiiret asustavat Rovaniemellä. Kuljetus lähialueille on mahdollinen. Hinta = ilmainen. Pääasia, että saavat hyvät uudet kodit. Kuvankin sain napattua tänään vipeltäjistä, eli aidosti kiinnostuneet voivat pyytää sen tekstiviestinä tai s-postiin.

Voi jessus, mitä sitä tuleekin kirjoiteltua. Olin siis ostavinani kolme pygmiTYTTÖÄ. Höh.

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.12.2014 18:48 
Poissa
möyrii puruissa

Hei

Olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa afrikkalaisia kääpiöhiiriä Suomesta, sillä keväällä ostamani kaksi vanhaa afrikkailaista hiiriherraa kupsahtivat vanhuuttaan ja luonnonmukaisesti sisustettu iso terra odottaa uusia asukkaita.

Jos sinulla on vielä hiirulaisia vapaana, niin laitatko yksäriä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 15.12.2014 9:31 
Poissa
totutuksessa

Kuvat: 1
Tässäpä olisi meidän pojat Tom ja Jerry.
Kuva
Ja kasvattajanahan pojilla on Min-na. Kiitos ihanista <3

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 30.12.2014 19:19 
Poissa
möyrii puruissa

Ihana kuva, LuciDa! Minä onnistuin yhdistämään kaksi poikaa, joten nyt Houdini ja Mikki asustavat yhdessä. Ei riitelyä eikä mitään reviirikähinää :).

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.12.2014 20:02 
Poissa
möyrii puruissa

JanneM kirjoitti:
Hei

Olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa afrikkalaisia kääpiöhiiriä Suomesta, sillä keväällä ostamani kaksi vanhaa afrikkailaista hiiriherraa kupsahtivat vanhuuttaan ja luonnonmukaisesti sisustettu iso terra odottaa uusia asukkaita.

Jos sinulla on vielä hiirulaisia vapaana, niin laitatko yksäriä.

Sinulle on yksityisviesti!

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.01.2015 18:29 
Poissa
möyrii puruissa

Min-na kirjoitti:
Ihana kuva, LuciDa! Minä onnistuin yhdistämään kaksi poikaa, joten nyt Houdini ja Mikki asustavat yhdessä. Ei riitelyä eikä mitään reviirikähinää :).

Jaa...Mikki ei olekaan Mikki vaan tyttö. Noh, ihmettelinkin, miten kaksi poikaa menee niin sopuisasti yhteen! Nyt on menossa kokeilu oikeasti ja satavarmasti kahden pojan kanssa. Houdini tuolla tutustuu Pirpanaan. Saa nähdä. Sen tiedän, ettei Houdini ala olemaan yksin. Pirpanalla ei puolestaan ole samanlaista karkailuviettiä tyttöjen luo - onneksi!

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.01.2015 20:37 
Poissa
totutuksessa

Kuvat: 1
Min-na kirjoitti:
Min-na kirjoitti:

Jaa...Mikki ei olekaan Mikki vaan tyttö. Noh, ihmettelinkin, miten kaksi poikaa menee niin sopuisasti yhteen! Nyt on menossa kokeilu oikeasti ja satavarmasti kahden pojan kanssa. Houdini tuolla tutustuu Pirpanaan. Saa nähdä. Sen tiedän, ettei Houdini ala olemaan yksin. Pirpanalla ei puolestaan ole samanlaista karkailuviettiä tyttöjen luo - onneksi!

o-ou.. Toivottavasti kokeilu onnistuu. Täällä pojat asuu sulassa sovussa edelleen. Ihanuudet, pitäis tuoreita kuvia jaksaa ottaa joku ilta :)

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 06.01.2015 23:40 
Poissa
möyrii puruissa

LuciDa kirjoitti:
Min-na kirjoitti:
Min-na kirjoitti:

o-ou.. Toivottavasti kokeilu onnistuu. Täällä pojat asuu sulassa sovussa edelleen. Ihanuudet, pitäis tuoreita kuvia jaksaa ottaa joku ilta :)

Eivät ole pojat tapelleet! Teki oikeastaan hyvää tuolle Pirpanalle päästä lajitoverin seuraan, koska se piristyi huomattavasti. Houdinistahan ei olisi yksineläjäksi ollenkaan ja näyttää uroksenkin seura kelpaavan. Noihan on sitä paitsi veljiä keskenään. Nyt siellä on näiden kahden koijarin lisäksi kohta viisiviikkoinen Aku-poika, joka jää minulle. On pieni kääpiöhiireksikin, joten ei mene eteenpäin.

Urosten yhdistäminen näyttää onnistuvan parhaiten, kun a) ottaa urokset kuljetusboksiin "pakkotutustumaan" toisiinsa b) laittaa uroksiin ennen yhdistämistä vanupuikolla sipaisut leivonnassa käytettävää vaniljaesanssia (kaikki haisevat yhtä oudolle) c) pitää kuljetusboksissa noin puoli tuntia - tunnin ja seurailee käyttäytymistä d) alkuun boksissa voi olla vessapaperirulla piilopaikkana e) siirtää urokset neutraaliin, puhdistettuun ja desinfioituun asumukseen reviirikähinän välttämiseksi f) laittaa ruokaa kahteen - kolmeen paikkaan, samoin koppeja, rullia, siltoja useampia - g) seurailee ensimmäiset päivät tarkemmin ja katsoo pari kertaa päivässä poikien kunnon.

Siitä vain suoraan en tohtisi uroksia yhdistää, en edes luovutusiässä olevaa poikasta. Tyttöjen kanssa ei näytä olevan niin justiin, sietävät aikuisenakin toisiaan hyvin. Kaiken kaikkiaan väittäisin mutu-tuntumalla, että afrikkalaiset kääpiöhiiret eivät tappele ihan niin hanakasti kuin jotkut toiset hiirilajit. Olikos se nyt natal vai oka, joka saattaa tappaakin lajitoverinsa "tuosta vain".

Laittaisin tähän kuvan minipienestä Akusta, mutta näyttää olevan melkoista kikkailua. Suoraan kopioi - liitä ei vissiin toimi...

Profiili  

ViestiLähetetty: 07.01.2015 3:25 
Poissa
kasvattanut pallokorvat

Kuvat: 96
Min-na kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan väittäisin mutu-tuntumalla, että afrikkalaiset kääpiöhiiret eivät tappele ihan niin hanakasti kuin jotkut toiset hiirilajit. Olikos se nyt natal vai oka, joka saattaa tappaakin lajitoverinsa "tuosta vain".

Kuulostaa ainakin seeprahiiriltä. ;) Niiden yhdistely on ihanaa kun edes naaras ja uros ei tule mitenkään helposti toimeen keskenään, eikä ole harvinaista että naaras repii uroksen lopetus kuntoon vaikka eka olisivatkin tulleet toimeen.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 07.01.2015 23:29 
Poissa
möyrii puruissa

Jeremias kirjoitti:
Min-na kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan väittäisin mutu-tuntumalla, että afrikkalaiset kääpiöhiiret eivät tappele ihan niin hanakasti kuin jotkut toiset hiirilajit. Olikos se nyt natal vai oka, joka saattaa tappaakin lajitoverinsa "tuosta vain".

Kuulostaa ainakin seeprahiiriltä. ;) Niiden yhdistely on ihanaa kun edes naaras ja uros ei tule mitenkään helposti toimeen keskenään, eikä ole harvinaista että naaras repii uroksen lopetus kuntoon vaikka eka olisivatkin tulleet toimeen.

Ruokin juuri hiiret ja tsekkasin, miten menee - so far so good :peukku: Pienen pieni Aku vaikuttaa hyvin tyytyväiseltä veljesparin Houdini ja Pirpana kanssa. Uros ja naaras eivät ole mulla koskaan tapelleet eivätkä naaraat keskenään. Poikia yhdistäessä toisia tutkittiin kyllä tosi tarkkaan ja oltiin vähän hippasillakin. Ei kuitenkaan ns. nyrkkeilyä eli kunnon tappelua. Pientä äännähtelyä ja poikien välistä pullistelua, mutta ei tappelua. Poikia pidinkin totutteluhäkissä pidempään kuin tyttöjä. Hyvä niin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 27.03.2015 19:08 
Poissa
möyrii puruissa

Olen uusi tällä foorumilla. Voisiko afrikkalaisen kääpiöhiiren asuttaa yksin? Entä miten villi se on; saako kädelle esimerkiksi terran siivouksen yhteydessä? Minkä kokoinen asumus yhdelle? Ja onkohan kukaan tuomassa niitä Petexpoon? :)

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia