Tänään on 17.08.2018 19:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 20.10.2011 21:29 
Poissa
sukii turkkiaan

Mulle tuli 7 seepraa, jotka asu samassa häkissä, 3 poikaa ja 4 tyttöä. Heti erotin sukupuolet toisistaan kun en poikasia noilta halua. En ole varma minkä ikäisiä nuo edes on... Pojat oli tosiaan erikseen kolmestaan, mutta jouduin erottaa yhden kun sairastui (on kuollut sen takia muutamia päiviä sitten) ja nuo 2 poikaa jouduin toisistaan erottamaan kun pienempi noista ei päästänyt enää toista syömään/koppiin, joten toinen nyhjäsi vain nurkassa... Nyt ovat ihan pirteitä ja muutenkin tyytyväisiä vaikka yksin asuvat.

Tytöt asui samassa, mutta suurin niistä alkoi ajaa muita myös kopista/ruuan luota pois, joten otin tuon ilkimyksen erilleen muista. Muut 3 naarasta asuu toistaiseksi yhdessä, mutta joudun varmaan tuon noista suuremman erottamaan kun on alkanut kiusaamaan noita kahta pienintä. Eli toisin sanoen seeprat ei tule aina toimeen, ovat aika kovapäisiä toistensa kanssa välillä. Onneks löytyy vielä pari tyhjää terraa jos alkavat kinasteleen nuokin. Tällaiset on mun kokemukset seeproista.

Ja tosiaan nuo seeprat tuli mulle sattumalta, kun yksi mun tuttu oli tietoinen että mulla on kesyhiiriä, ja oli siitä seeprojen ex-omistajalle ilmoitellut. Tämä halusi "hoitopaikkaa" seeproilleen, joten sanoin että voin ottaa ne. Mutta kuinkas kävikään, ei ole vastannut yhteydenottoihin, ei minun eikä tuttavani puolesta, joten seeprat jäivät siis minulle. Mutta ei noista kovinkaan suurta vaivaa loppujen lopuksi ole. Todella villejä/arkoja ovat, mutta pienemmät on jo rauhoittuneet, suurikokoiset saattavat juosta hulluina karkuun ja kun kiinni saa, niin tärisevät kädessä. Tästä totesin, että ihmiset hommaavat hiiriä(kin) hetken mielijohteesta eivätkä osaa/viitsi niitä hoitaa/käsitellä kunnolla, kun häkkikin oli ihan likanen ku tulivat mulle... Nyt ovat kyllä pirteitä ja päällisin puolin hyväkuntoisia..

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.01.2014 7:34 
Poissa
totutuksessa

Kaksi seepranuorukaista yhdistetty, uros ja naaras. Uros on tällä hetkellä häkissä ison terraarion sisällä ja naaras vapaana terrassa. Tänään tai huomenna vaihdan naaraan häkkiin ja uroksen terraan vapaaksi. Aika villiä touhua näyttää olevan. Yönsä ovat kaiketi nukkuneet rauhassa.

Näkemäni perusteella en kyllä ihmettele miksi seeprojen kasvattaminen on niin pienimuotoista, ovat kyllä melko :piru: . Kädet kyynärpäitä myöden ristissä, että "rakastuisivat" toisiinsa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 18.01.2014 9:24 
Poissa
möyrii puruissa

Miten kävi, Striped?

Profiili  

ViestiLähetetty: 19.01.2014 7:28 
Poissa
totutuksessa

Uros astui naaraan useaan otteeseen 6pv sen jälkeen kun olin laittanut totutushäkin terraan (löysin naaraalta kiiman ja uskalsin päästää naaraan pois totutushäkistä) eikä naaras ole tullut uudelleen kiimaan ja maha on hieman pyöristynyt, eli oletan, että seepranakkeja on tulossa. Astumisen jälkeen seeprapariskunnan tunteet taas kuumeni (uros ei millään meinannut uskoa, ettei naarasta enää kiinnosta...), joten olen pitänyt vuorotellen toista totutushäkissä ja toista vapaana terrassa, tätä vaihetta kesti n. viikon. Eilen poistin totutushäkin terrasta. Yhteiselo sujuu jo suht hyvin ja mm. siivouksen ajan viettivät aikansa yhdessä kuljetusboksissa ilman ongelmia. Seuraan tilannetta ja toivon, että alkavat elää sopuisasti yhdessä. Vauvojen syntymiseen menee n. 1½vk.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia