Tänään on 15.08.2018 6:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: ruokamäärästä
ViestiLähetetty: 06.02.2014 10:34 
Poissa
möyrii puruissa

Vilja II kirjoitti:
Minä olen havainnut parhaimmaksi keinoksi laittaa ruokaa aina kahdeksi päiväksi kerrallaan. Eli n. 2 rkl HiiriMixiä/hiiri joka toinen päivä. Ekana iltana katoavat parhaat suosikki herkut ja toisena iltana mutustellaan pellettejä ja muita vähemmän maistuvia ruokia. Näin hiiret syövät kaiken --

tämä. kun vielä ruokin kerran vuorokaudessa, jossain vaiheessa hiiret tajusivat että kunhan vain sinnittelevät seuraavaan iltaan, tulee lisää nannaa, eikä jäljellä oleviin pelletteihin tartte koskea. nyt joutuisivat kituuttaa toista vuorokautta, mikä ei tietenkään onnistu, vaan syövät nälkäänsä pelletitkin, ah ^_____^. lisäbonuksena tässä systeemissä: lisäravinto tulee annettua nykyään joka ruokinnan yhteydessä, eli joka toinen päivä, jolloin mun reikäpään on paljon iisimpää muistaa mitä ekstraa tuli laitettua, kuinka paljon ja mitä minäkin päivänä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 06.02.2014 13:20 
Poissa
totutuksessa

Ruokin edelleen joka päivä, mutta mikäli lootassa näkyy syömättömiä pellettejä, jää sinä päivänä ruokinta väliin. Seuraavana päivänä on taatusti kaikki syötäväksi kelpaava hävinnyt purujen seasta. Toisinaan teen sitten niin, että saavatkin tuoretta ja kun näillä minun possuilla tuntuu olevan kovin hyvä ruokahalu (en yleensä anna tuoreruokaa kuin reilu teelusikan /lärvi), menee tuoreruoan päälle vielä edellispäivän pelletitkin. ;)

Profiili  

ViestiLähetetty: 06.02.2014 13:34 
Poissa
tsamppiooni

Kuvat: 77
HiiriMix on aika ravitsevaa syötävää loppujen lopuksi. Kun kokemukseni mukaan se normaali ohje 1 rkl / hiiri / päivä on hieman ylimitoitettu. 100 ml / 8 hiirtä / päivä on mun hiirulassa täsmällinen kulutus, se tekee 12,5 ml hiirtä kohti kun ruokalusikka on 15 ml. Ei toki suuri ero. Mutta jos 7 hiiren laumalle laittaa täyden desin päivässä, ruokaa jää yli.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 06.02.2014 16:55 
Poissa
totutuksessa

^ Mulla ainakin toimi se hyvin, että laitoin vajaa rkl-mitta HiiriMixiä päivässä /naama -> kaikki ruoka syötiin. Nyt kun kesyhiiret muuttivat saunaan (pitivät olohuoneessa öisin niin kovaa meteliä, etten saanut nukutuksi) ja rkl mitta jäi seeprojen ruokintaa varten olohuoneen puolelle, kaadan silmämääräisesti ruokaa lootaan ja täten aina tulee annettua liikaa. Yllä mainitsemallani tekniikalla menee kaikki sapuska. Ja sehän oliskin kamalan työlästä kiikuttaa hiirille oma lusikka tai mitta saunaan... :D

Profiili  

ViestiLähetetty: 07.02.2014 0:48 
Poissa
möyrii puruissa

Mites kun mä laitan kahdelle hiirelle ruokalusikallisen HiiriMixiä per kuono joka toinen päivä? Ensimmäisenä päivänä syövät kaiken, paitsi pellettipötkylät. Eli yksi hiiri syö ½ rkl / 2 vrk, onko liian vähän?

Profiili  

ViestiLähetetty: 07.02.2014 1:04 
Poissa
tsamppiooni

Jos ne on hyvässä massassa, niin silloin se on niille sopivasti. Kenties syöttelet niille jotain muutakin lisäksi.

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 10.01.2016 10:00 
Poissa
möyrii puruissa

Pitääkö luovutus ikäisellä olla koko ajan ruokaa tarjolla vai samaan tapaan mitä aikuisilla (1rkl/päivä)?

Profiili  

ViestiLähetetty: 10.01.2016 11:59 
Poissa
tsamppiooni

Ruokalusikallinen päivässä tarkoittaa että hiirillä on ruokaa tarjolla koko ajan.

Profiili Oma albumi  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia