Tänään on 25.05.2019 22:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kun hiiri karkaa
ViestiLähetetty: 25.12.2005 18:04 
Poissa
hyvä tyyppi

Missä hiirenne ovat piileskelleet karkureissulla ja miten saitte ne elävänä kiinni?

Hiiri on saatu kiinni jo viikko sitten (roskapussista) mutta tarina jatkuu...

Siivotessani hiirihuonetta, huomasin hiiren papanoita kaapin laatikoissa. Kyllä!! Ilmeisesti niin nokkela karkulainen on keksinyt, että laatikot (mielestäni umpinaiset, mutta jotenkin laatikon alta ja takaa pääsee laatikkoon) ovat turvallinen piileskelypaikka. Tietenkin sillä seurauksella, että kaikki laatikoissa olleet tavarat on kustu, paskottu ja kaikki mikä irti lähtee niin revitty pesämateriaaliksi. :raiv:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.12.2005 18:14 
Poissa
kasanukkuja

no mä otan hännästä semmoset mitkä on villejä ja kesyt ihan normaalisti..

Roskiksesta, kirjahyllystä ja pahvilaatikosta.. mutta kaikkien suosikki on ollu vaatekaappi :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.12.2005 18:50 
Poissa
totutuksessa

Ei ole onneksi kukaan karannut (vielä...?), toivottavasti ei karkaakaan. Enpä kyllä tiedä, miten noista dunista pääsisikään pois. Ehkä jyrsimällä.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.12.2005 21:10 
Poissa
hiiriviirahtanut

Ei ole karanneet. Tai no sillon kun Yuki ja Monti asuivat yhdessä niin olivat jatkuvasti karanneet terransa katon päälle, kantena kun oli verkkoa, jota hiirut pystyivät helposti jyrsimään. Siitä ne eivät sitten mihinkään päässeetkään, sen verran korkeella etteivät uskaltaneet hypätä. Nyt siinä on uus katto ja uudet asukkaatkin :)

Kerran jätin Montin dunan luukun auki. Poikaparka meni katolle ihmettelemään, että mitäs tämä nyt on. : :hihi: Onneksi huomasin tämän nopeasti. Menin keittiöön ja katsoin "ai moi, mitäs monti, kiva nähdä" ja sitten vasta tajusin, että poikahan on dunansa päällä eikä sisäpuolella. :roll: Siitä lähtien oon tarkistanu aina muutamaan kertaan :)

Asiaan. Eräässä hiirikirjassa neuvottiin eristämään huoneet toisistaan esim. isoilla pahvin palasilla ja pistämään jokaiseen huoneeseen ruokaa. Sieltä mistä on otettu ruokaa niin sitten pienempiin osiin jaottelu jne, eiköhän sen sitten sais kiinni. Ehkä tommosta vois soveltaa, jos joskus karkaisivat. Tää on kyllä niin pieni kämppä että varmaan löytyis karkulainen nopeasti. Etenkin kun lähes kaikki hiirut ovat sen verran korkealla että tuskin pääsisivät pitkälle. :P

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.12.2005 11:58 
Poissa
totutuksessa

Mun kämppä on niin täynnä kaikkia hiirenmentäviä koloja, että ajatuskin karkureissusta hirvittää.

Kerran tulin mökiltä, huomasin kauhukseni, että nyt jo edesmenneen hiiriherrani dunan kansi oli apposen ammollaan. Siellä se poju vaan möllötteli pyörässä, eikä varmaan ollut edes tajunnut, että ovi vapauteen oli ollut viikonlopun auki :hihi:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.12.2005 10:41 
Poissa
best in show

meillä mies ottaa aina karkurit kiinni, en minä :D
vastaan nyt kuitenkin ;)

Eli yleisin paikka meillä on vitriinin alle/taakse jumittuminen. Vitriinin ja lattian välissä on sellainen pieni rako, samoin takana seinän välissä. Sinne ei siis niin vaan kättä työnnetä.

Meillä toimii hyvin aina sama kikka,jopa samoille karkureille. Eli on käytössä vanha karkkilaatikko ja dominokeksi :D. Dominokeksi vaan nurkalle ja eikus odottamaan. Koskaan karkuri ei ole voinut vastustaa keksin hyvää tuoksua ja kun keksiin iskee hampaat,tulee karkkilaatikko ympärille. Tosin tässä touhussa alkaa joskus käsiväsymään,kun karkkilaatikkoa pitää ylhäällä reilun vartinkin paikallaan :D. Mutta toimii aina ;)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.12.2005 12:38 
Poissa
asuu hellan takana

Hamsterit karkas aina eteisen vaatekaapin "salalokeron" alle, mutta kerran pääs sellainen luovutusikäinen puolivilli naaras karkuun ja sitä ei meinannu saada ei niin millään kiinni. Varmaan kuukauden ainakin eleli kämpässä lattialle tippuneilla jyvillä ja kävi juomassa kanin juomapullosta.. Lopulta saatiin se kaverin kanssa nakitettua kaapin taakse piiloon ja sieltä kiinni. Neiti oli tosiaan asustellut minun kirjelaatikoissa ja silpunnut alimmat kirjeet pesämateriaaliksi..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.12.2005 13:59 
Poissa
black widow

Meillä on kerran ollut yksi hiiriherra vkon karussa [muuten nuo kirppuikäiset nyt hyppivät joskus lattialle] ja herra löytyi sohvan päällä viikattuna olleen peiton välistä; papanat sen paljasti. Äkkiä ukko kiinni ja takaisin omaan terraansa. Tämä onkin meidän hiirten viimeinen pakoyritys ollut nyt vähään aikaan; kaikki ovat pysyneet kiltisti omissa asumuksissaan.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.12.2005 14:20 
Poissa
Got the point?

Mulla ei ole vielä karannut hiiriä *kopkop*(koputtaa puuta) Jos karkaisivat niin meillä kyllä löytyisi paljon sellasia paikkoja mihin mennä ja olla vähän kauemminkin "hukassa" :hammas:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.12.2005 15:08 
Poissa
totutuksessa

Dumle hyppäs lattialle,kun sitä ekan kerran koitin kädellä pitää,mutta tais säikähtää aikas lailla ittekkin,että oli helppo noukkia se siitä lattialta.. Luojan kiitos!!!
Meinaa meillä on semmonen 100 vuotias talo täällä maalla,että on paljon jo valmiitakin hiirenkoloja.. :|

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.01.2006 12:12 
Poissa
nukahtaa juoksupyörään

Mulla oli kerran yksi nuori uros ainakin kk kateissa, juomapullon sille laitoin ettei janoon kuole, ja ruokaakin. Lopulta poika oli hypännyt isoon saaviin, missä oli naaraiden puruja ;) Eipäs pystynytkään enää hypätä pois.

Hyvin ne villiintyvät, tuotakin sai kauan käsitellä tosi varovasti, pomppi älyttömän korkealle yms.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.01.2006 15:40 
Poissa
möyrii puruissa

No meirän edesmennyt hiirirouva karkaili jatkuvasti, ja vakiopaikka sillä oli vessassa jossain pyykkikoneen uumenissa. Jos se oli karannu niin tiesi aina että se löytyy sieltä. Olihan se mielenkiintoista aina ottaa se kiinni, mutta onneksi oli ukko apuna. ;) En muista tarkalleen miten se saatiin aina kiinni mutta konetta piti kyllä tietysti nostaa ja kallistella että sen sai sieltä pois.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.01.2006 17:10 
Poissa
ekamarketin juustotiskillä

Minulla oli 2 päivä hukassa minun ainut ba/t/b naaras. Vakka kuinka ettiin päivän niin en löytänyt. Ongelma oli sekin että minun piti hiiri löytää ennen kissoja. Laittelin pitkin poikin kämppää erilaisia purkukoita johon hiiri pääsisi piiloon ja johon kissat päpälät ei mahdu. Aamulla löysin sen ehjänä kiipeilemästä meidän papukaijan häkin seinämästä. Olin niin iloinen hänet nähdessään. Hiiri vaan rauhallisesti kiinni ja äkkiä neiti takaisin terraan. :sweetheart: onneksi kaikki lopulta hyvin päättyi.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.01.2006 17:29 
Poissa
Got the point?

pep kirjoitti:
Mulla ei ole vielä karannut hiiriä *kopkop*(koputtaa puuta) Jos karkaisivat niin meillä kyllä löytyisi paljon sellasia paikkoja mihin mennä ja olla vähän kauemminkin "hukassa" :hammas:

Pitikin mennä sanomaan. Toinen miniuroksistani oli syönyt itsensä läpi boxista ja kiipeili toisen uroksen boxin katolla. Onneksi tilanne meni niin että minä tuijotin hiirtä ja hiiri minua eikä kumpikaan uskaltanut liikkua. Hetken toisiamme tuijoteltuamme nappasin pojan kiinni ja laitoin toisenlaiseen asumukseen :hammas:

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.02.2006 12:09 
Poissa
rakentaa pesää

Pari kertaa Hilma on pompannut siirtovaiheessa karkuun. Laitoin vain juoksupyörän keskelle olkkarin mattoa ja muutamassa minuutissa hiirulainen tuli juoksemaan addikti kun on. Kesympi Hulda taas kerran ihan tarkoituksella päästettiin olohuoneeseen vapaaksi. Haluttiin nähdä mitä tapahtuu. Tutki koko huoneen kirjahyllyn taustoja myöten ja välillä kävi matolla pissalla. Pari tuntia juoksenneltuaan laitoin näyttelyboksin hiiren lähelle ja jonkin ajan kuluttua tuli itse sinne syömään. Vapaus taisi kuitenkin olla hiukan liian jännittävää, kun pari päivää oli jotenkin järkyttyneen oloinen. Sori, jos meni aiheen vierestä :daisy:

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia