Tänään on 24.03.2019 17:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.01.2007 15:58 
Poissa
tan-tikkausta kyljillä ja hännän alla

Alunperin mulla oli 11 hiirulaista, jotka jyrsivät itsensä vanhasta asumuksesta ulos. Tilalle hankin maxidunan (99 x 51,5 cm), mutta kävipä sitten niin, että juuri ennen hiirien maxidunaan muuttoa kaksi niistä jouduttiin lopettamaan kasvainten takia.
Niinpä mulla on nyt 9 hiiren lauma, ja hyvin on mennyt 99 x 51 senttisessä asumuksessa. Paha on piipautellut muita vähän, mutta luulen sen johtuvan ihan vain siitä, että edesmennyt Huithapeli oli The King ja nyt laumanjohtaja täytyi selvittää uudelleen. Muuten on ollut varsin sopuisaa ja hiljaista. :jees: Ei onneksi tarvitse harkita hankkivansa lisää hiiriä..

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.02.2007 16:39 
Poissa
möyrii puruissa

Voi rähmä.

Mulla kun olisi tuossa tuommonen 150cm pitkä, 40cm syvä ja 60cm korkea terraario johon mieluusti hankkisin jonkunmoisen natalhiirilauman.
40cm syvyydestä tosin kalliotausta syö paikoin melkein puolet ja paikoin taas hyvin vähän.

Tosin tässä ketjussa taidettiin puhua ihan vaan kesyhiiristä. Onko nataleilla sitten sama homma, että liika tila on pahasta?

Onko tohon terraan järkeä sijoittaa mitään pikkujyrsijöitä? Natalit nyt ensimmäisenä mielessä mutta onhan nuita muitakin mielenkiintoisia.

Ja millanens lauma tuohon sitten parhaiten passaisi?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.02.2007 17:40 
Poissa
nakertaa pellettiä

^Kesyhiiret ainakin tuossa villiintyy :)

Muista hiirilajeista en osaa sanoa, mutta muista jyrsijälaeista esim. gerbiilit.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.02.2007 9:39 
Poissa
totutuksessa

Voiko yhdellä uroksella olla liian iso terraario/duna? Itselläni piakkoin tyhjillään terra kokoa 70x34x37cm (pituusxleveysxkorkeus) ja tuohon jos ei naaraslaumaa muuta niin sitten yksi uros.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.02.2007 9:48 
Poissa
totutuksessa

Jakima, mulla oli tavisuros juurikin saman kokoisessa terraariossa ja kyllä siitä huomasi että se alkoi vähitellen about puolen vuoden aikana villiintyä ja elää siellä ihan omaa elämäänsä. Muutin sen sitten minidunaan kun sain järjesteltyä nuo asumissysteemit uudelleen, ja nyt se on alkaa pikku hiljaa taas muuttua kesymmäksi, mutta ah niin hitaasti...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2007 17:51 
Poissa
asustaa munakennossa

Naapurilla iski tila ongelma,kun varastoon ei enään mahtunut sisään kun oli iso akva oven eessä.Tänään hain sen sitte ilmatteeks pois turhaan nurkista pyörimästä,kun naapuri halusi sen pois ennenkö se ois hajalla ja eikä ne sillä tekisi mitään.

Pesin sen äsken ja oli kyllä hankalaa kun pituus on 110cm ja painoi ihan hirveesti. :) Mutta ku ilmatteeks sai noin ison terran ni enhä mä voinu kieltäityä. :hammas: Kaiken lisäks terra pitää vettä ja on ihan ehjä ja todella siisti. :) Tekis ihan hirveesti mieli laittaa noi tytöt asustaan siihen,joten voisko sitä koettaa miten tulis toimeen? Vai onko todella huono idea? :|

Sinne sais kaikkee kivaa hiiruille ja olis tilaa kirmailla kilpaa.Olen miettinyt jos hankkisin 1-3 naarasta lisää,mutta äiti on esteenä,joten pitäis tulla tomeen noin pienessä laumassa.Niin kuin jo joku ehdotti et laittais täyteen kaikkee pahvilaatikoita yms.pohjalle ni jos pienentäis pinta-alaa?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2007 17:54 
Poissa
viittä vaille champion

^^ Mulla on 100*40*40 kokoisessa terrassa asunut vähimmillään 2 naarasta (tosin väliaikasesti oli tuo tilanne), enimmillään 8, eikä missään vaiheessa ollut sen enempää ongelmia kuin muunkaan kokoisissa asumuksissa.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2007 17:56 
Poissa
asustaa munakennossa

^Ok. :D Sisustelempa tänää tyttöjen terran oikeen koreaksi ja laitan tytöt asusteleen sinne. :) Kiitos vastauksista

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.02.2007 19:04 
Poissa
asustaa munakennossa

Vielä sen verran,että onko mahdollista,että tyttöhiiret villiintyis terrassa,vaikka niitä onkin neljä ? :| Jos laittaa yhden uroksen ton koiseen terraan niin on villiintymis vaara,joten päteekö sama neljään naaraaseen jos tilaa on liikaa ?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.02.2007 20:20 
Poissa
viittä vaille champion

Itse en oo ikin huomannu hiirissäni villiintymistä, en ees sillon ku tossa isossa oli vaan ne kaks neitosta, mutta kait se vähän riippuu hiirestäkin?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.02.2007 20:31 
Poissa
asustaa munakennossa

^^ Nii. :) Toivottavasti ei villiintyis,mutta jos villiintymisen merkkejä näkyy niin onneks tossa lojuu tyhjä häkki. Jonne voin sitten myös erottaa jos tappelua syntyy. Olen tähän asti pitänyt hiiruja vain päivällä terrassa kun olen ollut valvomassa,koska terrassa ei ole vielä reikäpeltikantta joka siihen on jo suunniteltu. Joten nyt asustelevat häkissä ja huomenna (ehkä) dunassa ellei poju pääse sinne asumaan. :)

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.01.2008 11:30 
Poissa
rakentaa pesää

Vanhaa aihetta herättelen, toivottavasti saisin vastauksia. :daisy:

Olisi tosiaan (haaveissa, kuten nickistäkin näkee :hammas: ) suunnitelmana joskus hankkia hiirulaisia itselleni. Minua kiinnostaisi iso hiiriyhteisö (eli siis naaraita) isossa tilassa, jolloin niiden touhuja olisi kiva seurailla. :häpi: Osaatteko sanoa, minkäkokoiseen tilaan kannattaisi hankkia ja kuinka monta hiirtä, jotta mahdollinen sopu säilyisi? Tämähän on vain haaveiden elättelyä (ainakin toistaiseksi :roll: ), joten terra saisi olla mahdollisimman iso, mitä nyt isoja akvoja löytyy, jopa yli metrin se pisin sivu!

Mitä tässä ketjussa tarkoitetaan villiintymisellä? Koska tykkään myös seurata eläinten touhuja, hiirten ei olisi pakko olla kesyjä, mutta olisi kiva jos ne saisi ilman puremia sitten siirrettyäkin. Tarkoitetaanko villiintymisellä nyt sitä, etteivät hiirut enää viihdy sylissä ja haluavat karkuun, vai sitä, että hiiri puree henkensä edestä tiensä kämmenestä läpi..?

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.01.2008 13:19 
Poissa
tsamppiooni

Kuvat: 77
Villiintymistä paljon vakavampi ongelma on se, että laumasopu on liian isossa tilassa koetuksella - hiiret voivat "klaaniutua" ja alkaa tapella keskenään kun suuressa terraariossa on tilaa omille reviireille. Villiintymisellä tarkoitetaan sitä, että hiiristä tulee arkoja ja säikkyjä ja niitä on vaikeampi saada kiinni.

Profiili Oma albumi  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.06.2008 20:21 
Poissa
siimahännät sekaisin

Mulla oli joskus 120cm x 60cm terraario puoliksi kahdella isolla laumalla. Hyvin toimi. Eli käytännössä 60cm x 60cm oli aina yhden lauman terran koko.

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.12.2008 13:37 
Poissa
möyrii puruissa

Olen miettinyt hiirien ottamista kun nyt jo ikääntyneestä hamsteri herrasta joskus aika jätää. Mulla on lasi terra joka on pohjapinta alaltaan n. 65cm*27cm mielestäni se oli pienen näköinen ja mietin isomman hankkimista kunnes törmäsin tähän ketjuun ja olin ihan puulla päähän lyöty.

Eli jos ajattelin 2-3 naaras kesyhiirtä, niin isompaa ei ainakaan kannata hakkia, vai?

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia