Tänään on 19.09.2018 1:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kesyhiiren hankinta?
ViestiLähetetty: 03.06.2012 19:07 
Poissa
möyrii puruissa

Itsekkin alkuaikoina ostin hiireni eläinkaupoista, koska en tiennyt ketään kasvattajaa Lohjalta. Nyt kun tiedän, hiiriä en ikimaailmassa enää suostuisi eläinkaupoista ostamaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 13:30 
Poissa
möyrii puruissa

Hei! Tyttäreni mahdollisesti haluaisi yhden tai kaksi hiirtä itselleen. Mistä kannattaa ostaa? Kasvattajalta vai eläinkaupasta? Vanhemmalla tyttärelläni on muutama kesyhiiri myynnissä, ostaisinko häneltä, saisi boxinkin mukana. Ainakin tietäisi että hiiret varmasti ovat hoidettuja, olen seuraillut aika tarkasti hänen toimiaan.

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 15:07 
Poissa
totutuksessa

^ Suosittelen erittäin lämpimästi krisuliiih:n hiirien ostamista, sillä hän tarvitsee sitä :hammas: http://hiirifoorumi.net/viewtopic.php?f=22&t=20997

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 15:10 
Poissa
möyrii puruissa

En tiedä mikä tuo on, mutta ei näy minulle. Kumma kun joka kommenteissa on krisuliih:sta jotakin pahaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 15:16 
Poissa
Täti Sininen

KatiL kirjoitti:
Hei! Tyttäreni mahdollisesti haluaisi yhden tai kaksi hiirtä itselleen. Mistä kannattaa ostaa? Kasvattajalta vai eläinkaupasta? Vanhemmalla tyttärelläni on muutama kesyhiiri myynnissä, ostaisinko häneltä, saisi boxinkin mukana. Ainakin tietäisi että hiiret varmasti ovat hoidettuja, olen seuraillut aika tarkasti hänen toimiaan.

Tottakai nyt tutulta mieluummin kuin eläinkaupasta! Ja ellei kukaan tuttu kasvata, sitten joltain muulta kasvattajalta mieluummin kuin kaupasta, ellei kauppias ole tuttu ja luotettava (ts. ei myy mitään rupuisia tukkueläimiä tai muuten sairaita/vanhoja). Huomaathan, että jos tyttäresi haluaa yhden hiiren, silloin pitää ottaa uros ja jos enemmän kuin yhden, pitää ottaa naaraita. Urokset eivät yleensä tule toimeen porukoissa ja naaraat taas viihtyvät ehdottomasti paremmin laumassa kuin yksin. Naaraita olisikin kannattavampaa pitää vähintään 3-4 kpl, koska jos toinen kahdesta kuolee, toinen jää heti yksin. Pikkulaumaan taas ehtii halutessaan hankkia täydennystä jonkun kuoltua eikä muut joudu olemaan yksin sitä aikaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 15:40 
Poissa
möyrii puruissa

Kiitos, Hanna, neuvosta! Kyselen tyttäreltä haluaako hän uroksen vai naaraita, ja selvitellään hänen kanssaan vielä enemmän hoitoa ja muuta ennen varsinaista hankintaa. :)

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.01.2014 18:00 
Poissa
möyrii puruissa

Mulla on ainakin hyvät kokemukset eläin kauppa hankinnasta.Hankkimani hiiret ovat kesyjä ja helposti käsiteltäviä. Maksoin niistä 20€/per nenä.:)

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.01.2014 22:09 
Poissa
salapoliisi

^ Sinulla on käynyt sitten aika hyvä tuuri, ja olet löytänyt kauppiaan, joka oikeasti ymmärtää hiiristä jotain.

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.02.2014 11:47 
Poissa
möyrii puruissa

Ostin kaksi ekaa hiirtäni eläinkaupasta,tosi kesyjä ovat olleet eikä ainakaan vielä ole tullut mitään sairauksia tai ongelmia.(riippuu tietysti eläin kaupasta) Maksoin hiiristäni 20€/per nenä. Mun mielestä ei ollu paha hinta,koska hiiret on kesyjä ja terveitä. :daisy:

Profiili  

ViestiLähetetty: 02.03.2014 21:55 
Poissa
möyrii puruissa

Hei
tungen tänne vähän kyselemään.

Hirvee hinku saada jokin pieni harrastelemmikki. Mulla oli syyrialainen, joka alkuun olikin yllättävän seurallinen (ostin kasvattajalta pentuna), mutta siinä puolen vuoden aikana se muuttui enempi sellaiseksi että oli hereillä vain yöt ja kun itse palasin koulunpenkille, niin ei voinut öitä paljon enää valvoa. Joten se "seurustelu" jäi todella minimiin.
Nyt on kaks koiraa joten niitten kanssa menee hirveesti aikaa, silti sellainen katselu/harraste lemmikki kiinnostais vaikka ikää on yli 30-v. Hullunahan ne mua pitää, piti jo sen hamsterin kanssa, mutta minkäs teet. Haluisin oikeesti rottia tai marsuja (2 marsua on olllut aikaisemmin), mutta niitä ei nyt vielä voi oikeen ottaa, koirat vois olla turhan kiinnostuneita marsuista lattialla. Vuokrasoppari saattaa rajoittaa tätä lemmikkien pitoa kans, koirat on sallittu kumminkin, niin ehkä pari hiirtä ois ok kans.

Mulla on lyhyt kokemus myös hiiristä. Ostin 2 naaras hiirtä joltain kotiäidiltä. Ne hiiret oli käsiteltävissä, mutta kamalan säikkyjä. Mulla oli miniduna niille ja ne oli aina vaan piilossa. Ne tuli vaan yöllä esiin ja paljolti pureskelivat dunan kalterikattoa. En tiedä oisko ne saanut kesytettyä, mutta päädyin silloin antamaan ne toiseen kotiin jossa oli jo ennestään hiiriä ja ehkä enempi kokemusta.
Hauskaa sinällään, että kun ostin niitä hiiriä multa kysyttiin minkä ikäisiä lapsia mulla on. Ei ole lapsia, olen vaan enempi eläinrakas kuin lapsirakas.

Miniduna ja isompi hamsteriduna löytyy vielä varastosta (ja tavaraa mitä hamsterilta jäi), mutta ajattelin hankkia terraarion/vanhan akvan. Voisin olla kiinnostunut antamaan kodin uroshiirelle, jos joku kasvattaja haluaa sijoittaa uroksen. Tai sitten pieni naaraslauma. Lahden / pk-seudun alueella.

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.03.2014 15:19 
Poissa
Täti Sininen

Idu9 kirjoitti:
En tiedä oisko ne saanut kesytettyä, mutta päädyin silloin antamaan ne toiseen kotiin jossa oli jo ennestään hiiriä ja ehkä enempi kokemusta.

Hiiren kesyyteen ei vaikuta käsittelyn määrä eikä käsittelijän kokemus (jos nyt järkevästi pitelee eikä miten tahansa runno, niin että hiiri menee sen takia paniikkiin). Kesyhiiri on kesy hiiri, jos jalostuksessa on kiinnitetty huomiota myös luonteeseen. Hiiristit ovat keskimäärin aikalailla vanhempia kuin monen muun jyrsijälajin harrastajat, suurin osa aktiiviharrastajista on aikuisia 20-40-vuotiaita :) Eikä ole läheskään kaikilla lapsia "tekosyynä" tai ainakin hiiret ovat monella tulleet ennen lapsia ;)

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.03.2014 21:01 
Poissa
möyrii puruissa

Joo tuohon noiden aikaisempien hiirten luonteeseen täälllä halusinkin vähän selvyyttä. Kyllähän koira oli niistä vähän kiinnostunut, mutta ei niin paljon että olis niitä varsin häirinnyt.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia