Tänään on 19.09.2018 1:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 01.05.2015 22:31 
Poissa
möyrii puruissa

Kuvat: 2
N. puolivuotiaiden naaraideni (2kpl) pissa on alkanut haisemaan todella voimakkaasti.. Ennen tätä ongelmaa ei ole ollut. Hiiret ovat olleet minulla vajaa 4kk ja vasta ihan viime päivinä on pissan haju alkanut haisemaan ja jo vähän häiritsemään, vaikka häkin olisin juuri samaisena päivänä pessyt kunnolla. :|

Käytän Hugro-hamppukuiviketta, joka aikaisemmin hyvin imaissut hajut, en usko että siitä siis johtuu.(?)
Ruokana pelletti Versele Laga Complete Rat&Mouse ja siemenseoksena Versele Laga Nature Mouse. Ennen käytin marketin siemenseosta josta vaihdoin tuohon uuteen about vajaa kuukausi sitten. Ruoka maistuu (joskin valikoivat siemenseoksesta "ne parhaat" ja noita pellettejä syövät hyvin vähän) ja vettä juovat ihan normisti.

Kalusteita puhdistan n. pari-kolme kertaa viikossa vaihdellen, häkin siivoan (pesen mäntysuovalla) kerran viikossa ja puruja vaihdan tarpeen vaatiessa useammin kuin kerran viikossa tuon kunnon pesun lisäksi.

Missä voisi siis syy olla pissan voimakkaaseen tuoksahdukseen? :shockthink: Mahdollisesti uudessa siemenseoksessa? Voiko haju johtua esim.stressistä ?

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 03.05.2015 12:30 
Poissa
möyrii puruissa

Minä olen ainakin huomannut että naaraat haisevat enemmän muuttojen yhteydessä. Ne asuvat koululla muuten, mutta minun luona kun on ollut lomia ja työharjoittelua. Ja ensimmäisten päivien aikana haisevat enemmän, ja sitten se taas tasoittuu normaaliin.

Yksilöittenkin välillä on eroja, arin naaras haisee enemmän kun muut.

Onko jokin muu kun ruokavalio muuttunut? Käyttämistä ruoista en osaa sanoa mitään, ovat minulle täysin tuntemattomia, sekoitan itse hiireien ruokaa.

Profiili  

ViestiLähetetty: 03.05.2015 15:41 
Poissa
möyrii puruissa

No ruuaksi vaihdoin juuri eilen Rapunzelin Hiirimixin. Nyt on ainakin ruokavalio siltä osin kunnossa.
Ja tuossa muuttamisessakin saattaa olla perää... Kokeilin tytöille erilaista häkkiä ja parina päivänä tuli aika paljon kokeiltua myös erilaisia sisustus ideoita ym, joten voisihan se siitäkin johtua. Nyt asuvat kuitenkin samassa vanhassa mökissä, ja voisiko sanoa jo näin nopeasti että haju on jo hyvin laimeaa, lähes huomaamatonta. :jees:

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 28.06.2015 11:36 
Poissa
möyrii puruissa

Noniin, näyttäisi siltä että ongelma jatkuu edelleen. Eli kaksi naarastani haisevat huomattavan paljon. Siivoan häkin kunnolla kerran viikossa, eli siis mäntysuovalla suihkun alla, ja samalla vaihtuu puhtaat purut. Jätän kuitenkin vanhaa purua vähän, jotta merkkailua ei ilmenisi.
Menee about 2-3 päivää ja häkistä alkaa leijailemaan huoneeseeni tosi voimakas sillimäinen pissan haju! Tämän seurauksena olen yleensä mennyt pesemään juoksupyörän ja mökin, jonka tytöt ovat ottaneet tarpeidenteko paikakseen. Samalla otan pissapurut pois. Näin haju pysyy hetken poissa, kunnes haju taas palaa. Mistä tämä voi johtua?? :eitietoo: Ruokana hiirimix ja puhdasta vettä aina saatavilla.

Edellä olevassa vastauksessa esitettiin mahdolliseksi syyksi paikan muuttamista, jolloin hiiret merkkaavat seurauksena. Minä siirrän tytöt joka ilta kylpyhuoneeseen yöksi ja aamulla takaisin huoneeseeni. Voiko tämä jotenkin stressata niitä ja haju siksi voimistua?

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 28.06.2015 14:23 
Poissa
tsamppiooni

Kuvat: 77
Jotkut hiiret haisevat enemmän kuin toiset. Urokset nyt varsinkin, mutta miksei naaraatkin. Ehkä syynä on vain tämä? Onko sinulle mitään vertailukohtaa, haiseeko mielestäsi muutkin naarashiiret yhtä pahalle?

Profiili Oma albumi  

ViestiLähetetty: 28.06.2015 21:28 
Poissa
möyrii puruissa

Rapunzel kirjoitti:
Jotkut hiiret haisevat enemmän kuin toiset. Urokset nyt varsinkin, mutta miksei naaraatkin. Ehkä syynä on vain tämä? Onko sinulle mitään vertailukohtaa, haiseeko mielestäsi muutkin naarashiiret yhtä pahalle?

Ei ole vertailukohtaa, nämä on ensimmäiset hiireni ja muiden hiirien hajuista ei tietoa. Ehkä nämä nyt vain sitten ovat enemmän hajupyllyjä :hiiri5:

Profiili Oma albumi  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia